|
|
|||||
|
|
403
|
||||
|
|
DE LA VILLE DE PARIS.
|
||||
|
[i566]
l'expedition de justice pour les causes qui s'ensuivent, lesquelles nous supplions trés humblement la Majesté dud. S-r et Messeigneurs de son Conseil Privé voulloir considerer et bien prandre.
"De toute antienneté, les Prevost des Marchans et Eschevins de la Ville de Paris soulloient avoir la justice ordinaire, et congnoissoient par prevention avecq le Prevost de Paris de toutes causes civilles, personnelles, possessives, reelles et mixtes, et pareillement de toutes causes criminelles. Toutes foys, lors n'y avoit aucun Advocat du Roy en lad. Prevosté, mais seullement le Procureur du Roy et de la Ville qui y est encores de present.
"Depuis, toute ceste juridiction ordinaire a esté transmise au Prevost dud. Paris, et a esté dellaissé à la Prevosté des Marchans la congnoissance de l'Eaue et faict de la Riviere, qui est telle et si petite, qu'il n'y a pas occupation suffisante pour employer le Procureur, attendu que toutes lesd, causes sont de petite consequence qui ont acoustumé d'estre traittez et jugez sommairement en audience, sans figure de procez, le plus souvent sur les portz de la Ville, sans leur donner forme de procès, desquelz procès par escript ne se trouvera en avoir esté jugé par chascun an jusques à douze; et s'il se treuve esd. causes quelque interest pour le Roy, son Procureur et de lad. Ville a acoustumé prandre ses conclusions, et sont les amendes qui sont adjugées de parties par moiltié aud. Sgr et à lad. Ville; et toutes lesquelles amendes, estans leur cause de petite importance, ne monte[nt] par an quarante ou cinquante
|
livres, qui seroit pour la part d'icellui Sgr la somme de vingt ou vingt cinq livres par chascun an.
"Seroit led. office à charge de lad. Ville de uc livres tournois de gaiges par chascun an, et autres droictz que le Roy donneroit par led. Edict, qui monteraient à plus de cent autres livres, sans ce que lad. Ville en receust aucun bien, prouffict ou commodité; et seroit trés difficille supporter lad. charge pour les autres charges tant antérieures que nouvelles, gaiges des officiers dont le dommaine et octroyz de lad. Ville sont chargez, de sorte que le revenu desd, dommaine et octroyz ne peuvent plus satisfaire ausd, charges et reparations, et entretenement des fontaines, portes, pontz, faulx pontz, pontz levys, murailles et pavez d'icelle, dont la despence croist par chascun jour, tant au moyen du grant accroissement d'icelle ville, continuel charroy qui passe par icelle par chascun jour pour la conduitte des materiaulx de la fortiffication nouvelle que de l'encherissement desd, materiaulx, et aussi des sommes de deniers dont lesd. Prevost et Eschevins aydent et font secours aud. S-r pour ses affaires, tellement que souvent il est deu de reste au Receveur de lad. Ville pour la fin et closture de ses comptes.
"Aussi dient que led. Prôcureur de lad. Ville est personnage desavoir etde si bonne dilligence, qu'il est suffisant de faire la charge de Procureur et d'Ad-vocat.
"Et autres articles qui seront dressées et re-monstrées par led. Procureur du Roy et de lad. Ville. »
|
||||
|
|
|||||
|
DCCLXVI. — Le Grant Jurillé.
Après (o 2 février i556. (Fol. 160 r°.)
|
|||||
|
|
|||||
|
En ce temps fut publié le pardon du grant Jubillé de planiere rémission, donné par Nostre Saint Pere le Pape à tous ceulx et celles qui vouldroient jeusner le premier mercredi, vendredi et samedi de devant la Chandeleur prochaine, et prier Dieu pour la paix des Princes chrestiens, que Dieu le feist digne de son estat et grace de si bien refformer Ies membres de l'Eglise que ce feust à son honneur et louenge et à l'extirpation des heresies, et recevoir le Corpus
|
Dei led. jour de la Chandeleur après confession precedente'1'.
Et led. jour de Chandeleur, 11e jour de Fevrier ensuivant mil vc lv, tous ou la plus grande partie du peuple de Paris gaignerent led. Jubillé en grande devotion; et furent Ies eglises et parroisses de lad. ville préparées et tapissées comme le jour de Pasques.
|
||||
|
|
|||||
|
<" La publication du Jubilé el des processions générales fut faite le premier dimanche de janvier et continuée à diverses reprises pendant les mois suivants do l'année 1556, comme il appert par les Conclusions capitulaires des 3o décembre 1555, 2 4 janvier el 26 février 1556, et autres. Voici le texte du premier de ces documents :
PnocESSicmES generales pro jobileo'(alias : de Indulgentia jubilei. Pro Indulgeutia Domini Nostri. Pkocessioxes Pro Pace.).
Luna; xxx11 Decembris u. v. lv°.
Conclusum est juxta voluntalem Domini Nostri Papœ fieri processiones generales ad Ecclesiam Parisiensem per circuitum Civitatis, die
51.
|
|||||
|
|
|||||